FAQ |

Ofte stillede spørgsmål

Her på siden kan du få svar på de mest stillede spørgsmål omkring mig og mine behandlinger. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål her, er du selvfølgelig altid velkomen til at ringe eller skrive en besked til mig. Du finder mine kontaktinformationer her.

Skal jeg have overskud før jeg kan starte?

Nej det er slet ikke nødvendigt. Vi finder sammen ud af, hvad der er det bedste for dig, og jeg vil hjælpe dig til at få mere overblik over din situation. 

Er der lang ventetid?

Du kan som regel komme til inden for 1-8 hverdage.  Nogle tidspunkter på dagen er travlere end andre. Du kan altid skrive til mig på psykolog.zinaida@protonmail.com og forhøre dig om, der er nogle afbudstider.

Hvad koster det?

Det afhænger af hvilken løsning du vælger. Du kan få et overblik over mine tilbud og priser her.

Hvordan finder jeg frem til praksissen?

Min adresse er: Hollandsvej 12 2. sal, 2800 Kgs. Lyngby. Det ligger i gåafstand fra Lyngby st. Er du i bil kan du parkere gratis på pladserne rundt om bygningen, (såfremt der står gæsteparkering eller at der ikke er noget firma eller personnavne på skiltet ved pladsen).

Hvor længe varer et typisk forløb?

De fleste kan mærke forskel efter 2-4 sessioner og et forløb er typisk mellem 4-12 sessioner, men det varierer, hvad man har brug for.

Hvordan betaler jeg?

Der er mulighed for at betale med mobilepay eller kontant, hvis du har et lige beløb. 

Hvordan ved jeg om Metakognitiv terapi er noget for mig?

Du skal vælge metakognitiv terapi, hvis du ønsker en terapiform der er:

  • Solidt evidensbaseret. Det er en metode, der er forsket meget i, som viser solide og gode resultater i behandling af psykisk lidelse.
  • Beregnet til at være en kortidsterapi. De fleste kan mærke forskel efter 2-3 sessioner og et forløb er typisk mellem 4-12 sessioner, men det varierer, hvad man har brug for.
  • Tilpasset specifikt til dine nuværende udfordringer. Vi arbejder hen imod de mål du ønsker med terapien.

 

 

  • Husk i sidste ende er det  dig, der bedst kan mærke om det er noget for dig. Hvis du er i tvivl kan det være hjælpsomt at prøve det af for at kunne mærke efter (fremfor at prøve at overtænke dig til det).
Billede af Zinaida der sidder og forklarer